Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-15, 00:15   #4
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg er sterkt imot. Jeg tror barna/ungdommene raskt vil finne andre "markører" som erstatter dyre vesker. Det er lite realistisk med en ordning der alt de har på og med på skolen skal være underlagt strenge regler - inneklær, uteklær, sko osv.

Finnes det forskning (av god kvalititet) som tyder på at skoleuniform er en smart ting? Jeg mener jeg fant en del som tydet på det motsatte sist vi diskuterte dette på FP, men det er litt sent å starte googlingen.

Hva slags indikatorer tenker du på da som måling? Mobbing, trivsel eller hva da? Jeg har bodd mange år i UK og har faktisk de fleste voksene vennene mine der. De har barn med uniformer, både på privat og offentlig skole, og de klarer jo ikke forestille seg noe annet og synes det er suverent. Så det handler jo mye om hva man er vant til og hva men legger i er "optimalt" og normalt.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat