Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-10, 08:41   #29
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Altså, dette er tåpelig sagt, synes jeg, og jeg lager mye hjemmelaget mat. Du snakker om halvfabrikta som om det var en bestemt ting. Jeg fatter ikke hvordan du kan generalisere på den måten.

Hva er tåpelig? Alle mine opplistede punkter?
De fleste punktene jeg listet opp er rent subjektive vurderinger. Jeg synes halvfabrikata smaker høgg, og jeg synes det er koselig å lage mat.
At rene råvarer er sunnere er selvfølgelig ingen eksakt vitenskap, men en kvalifisert gjettning utfra min kunnskap om matlaging og bearbeiding av råvarer.
Så vidt jeg kan huske fra en undersøkelse fra noen år tilbake er endel frossengrønnsaker på linje med friske når det gjelder nærings,- og vitamininnhold, men ellers har vel halvfabrikata tapt mye av næringsstoffene i tillegg til at det er tilsatt mer eller mindre usunne stoffer for konservering, farge, smak o.l.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat