Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-10, 14:23   #57
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.146
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.


Jeg får rett og slett vondt, når man får seg til å skrive at han som ble påkjørt mister rettigheter ++ +spekulere i overkant at han ikke trenger/skal få dekket en evnt reell skade, fordi det har gått tid.

Når man kjører i ræva på noen, så må kunne stå for handlingen sin - en uke eller ett år fremover. Det er faktisk du som i teorien har brutt norsk vegtrafikklov og vist uaktsomhet.


Slapp av litt, a!

Ingen her sier at han har mistet rettigheter, men han må jo også forholde seg til realitetene. Og de er at jo lengre tid det tar for å kreve noe, jo dårligere vil man ofte stille.

Og jeg står så absolutt for handlingen min, og ville aldri finne på å nekte for at jeg faktisk kjørte inni ham. Men om jeg blir møtt med et kjempekrav om et år, med diverse usynlige skader som tilsier en større dunk enn jeg ga ham, så betaler jeg ikke det sånn uten videre, nei.

Vi stod som sagt i stillegående kø, og grunnen til påkjøringen var jo at jeg lå for tett på bak. Jeg rygger raskere ut av en parkeringsplass, enn farten jeg hadde da jeg dunket inni ham. Ergo tror jeg at det evt kan være usynlige skader på selve søtfangeren, men at det er begrenset hvor mye annet av skader som kan ha blitt påført. Ønsker han å bevise noe annet, lønner det seg selvsagt for ham å finne ut av dette jo før jo heller.

Det er jo helt vanlig logikk - akkurat som at man ved forsikringssaker skal si fra så snart som mulig (står det ihvertfall i våre forsikringspapirer både for innbo, reise og bil), får man ødelagt vognen sin på flytransport må man si fra før man forlater flyplassen osv.

Rullebladet mitt er jeg ikke særlig redd for gitt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat