Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-24, 12:06   #7
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.824
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakke - "Ikke mindre næring enn brunost"

Skillet mellom mat og godteri er vel ikke alltid så stort. Og noen ganger er det ikke så store mengder nyttige ting i maten som vi kanskje tror. For noen år siden leste jeg en test av barnemat. Da var konklusjonen at om du ga smårollingen en klemmesmootie og en fruktstang etter barnehagen, var faktisk ikke forskjellen så voldsomt stor til et lite glass brus og noen biter smågodt. Det er helt sikkert forskjeller fra merke til merke, men ofte er vel ikke vitamininnholdet like stort som vi liker å tro.

Yoghurt er et produkt hvor det har skjedd endringer tror jeg. Da eldste her var smårolling hadde en barneyoghurt omtrent samme næringsinnhold som et beger sjokoladepudding. (Ikke noe jeg finner på, det var en test som sammenliknet sukkerinnhold, mengde kalsium etc. )

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat