Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-21, 10:38   #55
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.515
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kontorfolk: Hvordan er din drømmearbeidshverdag

For meg er transporten til og fra jobb også noe av det jeg savner når jeg har hjemmekontor. Jeg bor i gangavstand, og jobbveien for meg er en 15-17 minutters rask gåtur i frisk luft. Jeg merker at jeg trenger det, samtidig som jeg ikke har selvdisiplinen til å ta denne turen utenom, når jeg har hjemmekontor. Det er alt for behagelig å bare tasse bort til pc-en med kaffekoppen i hånda om morgenen.

Ellers, det jeg savner aller mest er det Pøblis beskriver, den uformelle praten, informasjonsutvekslingen, stadige avklaringer med kolleger om faglige spørsmål og råd. Ting som ikke er store og viktige nok til at jeg ringer dem opp eller kaller inn til digitalt møte. Og dette er grunnen til at jeg ville foretrekke å være mest mulig på kontoret. Vi er en liten avdeling og et lite fagmiljø, og vi trenger å snakkes relativt ofte. Oftere enn vi gjør nå. Men en dag med hjemmekontor kunne vært fint.

Det jeg håper blir videreført er fleksibiliteten de digitale løsningene gir, med deltakelse på møter, seminar o.l. uten at det involverer reising. Jeg skal arrangere et seminar utpå våren en gang, og tenker nå mye større når det gjelder hvem jeg kan invitere til å holde innlegg (det er ikke noe budsjett for å betale reise for eksterne), siden de nå kan presentere digitalt, selv hvis forholdene og restriksjonene skulle tilsi at seminaret kan holdes fysisk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat