Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-11, 00:45   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi har i alle år kun kjørt europeere, og jeg blir overrasket den dagen det står noe annet i gården vår.

Før var det Volvo, og nå går det på tyskere. Har pr i dag tre forskjellige tyskere i stallen: VW, BMW og Porsche. Og bilen med stor B for oss, befinner seg nok innenfor disse tre merkene.

Nr en på lista er Cayenne. For meg ikke den peneste innen den type bil, men den har kommet seg. Det som taler for den, sett bort fra utseende, så er det den kvaliteten og kjøreegenskapene Porsche leverer. Helt klart en ener. Men, med det nye karosseriet, så betyr det et grovt innhogg i lommeboka...

Videre så står BMW høyt oppe på lista. Nye X5 er jo konge. Men altfor dyr pr i dag. Har hatt X5 før, og det er kort og godt en knallgod bil. Stor som søren, men ikke lastebil å kjøre.

X3 er også en knall bil. Kikka på det da vi solgte X5en, men da ble den litt nedtur. Sammenlignet jo med storebroren. Med det nye karosseriet så kom den opp på lista igjen.

Over store SUV så ligger også Tuaregen høyt oppe. Fin bil, god plass, og kjøremessig god. Alt i alt en perfekt bil, men prismessig så er den opp mot X5, og BMW er nok mer klasse og kvalitet enn VW, så skulle jeg valgt, så ble det BMW.

Pr i dag så kjører vi rundt i lillebroren til Tuaregen; en Tiguan. En perfekt bil i klassen mellomstor SUV. Vi bør begynne å tenke på å bytte ut denne nå, for å bevare verdien i den, og hva vi ender på et uvisst.

Vi heller veldig mye mot BMW, men samtidig så fyller Tiguan alle krav, til en langt billigere pris. Når det gjelder komfort og utseende innvendig, så er BMW overlegen, men er dette verdt mellomlegget i pris liksom? Tiguanen er den desidert beste bilen jeg har kjørt på vinterføre. Den ligger som støpt til veien, og man må nesten mishandle bilen for å få den til å slippe veien, selv på blankhålka, og da med piggfrie dekk. En mye kjedeligere bil på mange måter enn BMW, men en sann fornøyelse å kjøre. Så jeg utelukker ikke at vi ender opp med en nyere utgave av Tiguan. Tiden vil vise.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat