Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-22, 09:34   #11
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.986
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du internasjonale avtaler vil holde?

Jeg og mannen har faktisk snakket ganske mye om dette, særlig den siste tiden. Jeg er av det kyniske slaget og mener at de avtalene som holder er dem som svir noe innmari økonomisk om de brytes. Det er penger som styrer, og krig er så vanvittig lønnsomt at fred og uro er basert på det og det alene.

Ræva fri og meg først er rådende, det er på sett og vis nitrist, men det er sånn jeg ser på det. I mindre grupper er mennesker generelt gode og snille, hjelpsomme der de kan, men vi hadde neppe overlevd som art uten evne til komplett egoisme, og verden i dag er befolket av resultatene etter mange, mange tusen år med det prinsippet som rådende for hvem som har fått leve og føre sin egne gener videre.

Det er lønnsomt for mennesker som art å ta vare på dem som er i ens egen umiddelbare krets, "de andre" må gjerne få seile sin egen sjø når det strammer seg til.

Bare for å ha det sagt; jeg mener ikke dette er rett eller riktig, jeg tror bare at det er sånn det er.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat