Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-14, 11:38   #23
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Tja.... Ikke på min arbeidsplass. Vi hangler rundt til detvirkelig smeller og så drar vi alle med oss i fallet og bruker et år på å komme oss på beina igjen. Om noen gang. Jeg finner ikke engang tid til å gå til legen. Det er ikke bra.

Dette var jo veldig dramatisk.

Min kjepphest er at folk må begynne å ta ansvar for seg selv. Jeg er litt lei den der:"Legen sykmeldte meg!" Les; jeg har intet ansvar, noe jeg skulle sagt.

Eller den at folk presser seg "så det smeller". Det er ikke det at jeg ikke kan skjønne at det skjer, men man må altså stoppe opp på veien og tilpasse seg så godt man kan. Og så må man kanskje ta ansvar for den smellen. Det er litt på samme måte som når man beskriver at "kroppen vil ikke". Kroppen er ikke løsrevet fra resten. Det blir en slags ansvarsfraskrivelse å legge det på "legen" og "kroppen". Jeg har tro på at man i større grad må erkjenne at man tar endel av valgene selv.

Jeg var sykmeldt for hodepine to uker en gang. Jeg slet litt med det, følte meg ikke komfortabel. Jeg hadde gjort det lettere å bære for meg selv om jeg kunne lagt det på "hodet" og "legen som sykmeldte", men det var likefullt mitt valg. Jeg måtte kjenne etter, ta et valg om å be om sykmelding etter selv å ha vurdert at jeg ikke maktet å gå på jobb. Og selv ta ansvar for å si i fra når det var godt nok til å trappe oppover. Ikke la legen bestemme, hva skulle hun si, liksom?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat