Tråd: Sykemeldinger
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-12, 13:36   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykemeldinger

De fleste som har jobbet som almennleger sukker vel over at når en pasient først kommer inn på kontoret, fast bestemt på å "sykemelde seg", så er det ikke alltid legen kan gjøre all verdens med det. Hvis folk er villige til å smøre tjukt nok på er det ikke så mye annet å gjøre enn enten å sykemelde pasienten, eller å kalle vedkommende en løgner.

Og HELT uvanlig er det heller ikke at ansatte i en konflikt stormer ut av møtet og roper at "hvis jeg ikke får det sånn og sånn så sykemelder jeg meg!!" , for så å sende inn en sykemelding dagen etterpå. Jeg tviler ikke på at en konflikt i enkelte tilfeller kan bli så belastende at man blir syk av det, men påfallende når det skjer rett etter fremsetting av en trussel. Særlig når konflikten er av karakteren "fikk ikke ta ferie da jeg selv ville det!".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat