Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-17, 13:10   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En verden med kun plantebasert mat

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke tro på, og ønsker ikke, et samfunn der man ikke spiser kjøtt overhodet. Men jeg ønsker meg et samfunn uten et gjennomindustrialisesrt dyrehold slik det er i dag. Jeg vil at dyrevelferd kommer først, sammen med bærekraft mtp foret deres.

Å la dyr leve lykkelig til de dør fungerer ikke i dagens samfunn, og jeg irriterer meg grenseløst over folk som bruker mange tusen på å adoptere én gatehund fra Hellas, og jamrer over at grekerne av og til avliver alle gatehundene de kan finne. Man bør jo heller jobbe politisk med grekernes forhold til husdyra sine, og legge pengene sine i organisajsoner som gjør det lokalt. Å hente en og annen hund hit er bare symbolisme, og hjelper ingen i det lange løp. I tillegg til at man utsetter norsk fauna og flora (og barn) for smitterisiko av sykdommer og slikt vi ikke har her.

Veldig enig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat