Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-17, 22:55   #176
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hos oss har denne problemstillingen rundt ballkostnader, blitt forsøkt løst ved at skolen betaler for de elevene som ikke har råd selv. Jeg vet ikke om det er OK eller innenfor i forhold til FUG, men sosiallærer og miljøterapeut er hvert fall tett på elevene, og mener selv at de har en viss kontroll med hvilke elever det gjelder...

Jeg synes i hvert fall ikke det er innafor. Jeg hadde følt meg veldig liten om skolen skulle ha betalt for meg som ung eller nå for mine barn. Det hadde føltes som et nederlag at de visste om en stram økonomi og kom med almisser.

Lukkede konvolutter med frivillige gaver etter egen lommebok er greit for å få til ting som det ikke er rom for innenfor et skolebudsjett. Det samme er loddsalg der hver og en bidrar etter lommeboka. Ellers er det meste av innsamlingsaksjoner og dugnader ikke greit i henhold til gratisprinsippet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat