Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-19, 10:24   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selvkjørende busser

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hadde sånn selvkjørende buss mellom metro stasjonen og kontoret der jeg jobbet ca år 2000. Det var en kontorbydel med 20 000 arbeidsplasser og 1 selvkjørende buss i saaakte gangfart med plass til 15 passasjerer. Det var aldri noen som tok den bussen, for det var raskere å gå. Dessuten var det alltid noe som førte til at bussen stoppet, feks en fugl på den dedikerte bussbanen. Veldig kostbart og lite praktisk, og investeringen kan aldri lønne seg.

Det er vel sannsynlig at teknologien har blitt noe mer avansert på nesten tjue år, da. Så jeg tenker det er litt rart å dømme basert på så gamle erfaringer, og utviklingen mot førerløse busser og biler er jo i full fart.

Jeg tror ikke jeg skal teste bussen foreløpig, siden jeg sjelden farter rundt i Oslo utenom jobb, men hvem vet? Det er jo litt spennende!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat