Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-22, 00:23   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kroppspositivisme, bare for overvektige?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Kroppspositivisme er jo en greie, både i media og SoMe hvertfall. Det som er rart for meg er at dersom man sjekker hashtaggen får man opp 95% overvektige.

Hvorfor er det slik? Betyr kroppspositivisme egentlig at vi skal like og akseptere den overvektige kroppen, eller er det faktisk slik jeg har tolket det ALLE kropper?

Hvor kommer dette begrepet fra og hva betyr det, og vitkigst av alt, hva betyr det for DEG?

Jeg syns det er vanskelig å si helt hva det betyr, fordi det er så mye rart på nettet og mye gatekeeping. Og det er aspekter med kroppspositivisme som jeg ikke er helt komfortabel med når det blir direkte benekting av ulempene ved overvekt.

Klart kroppspositivitet må være for alle kropper. Det jeg kan skjønne at folk reagerer på er når folk bruker disse hashtaggene til å promotere seg selv ved å bruke det man kaller "curated imperfections" på engelsk. Type: "Jeg er ikke helt perfekt, for lårene mine ser bittelitt bredere ut når jeg sitter" poster fra noen med lav BMI og modellutseende. Det er noe med det når det som blir trukket frem som uperfekt er nokså uoppnåelig for flertallet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat