Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-17, 21:23   #92
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Studenter med lommepenger fra far og mor

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det som overrasker meg i denne tråden er at så mange med relativt små barn (eller i alle fall langt fra studiealder) tar det for gitt(?) at barna skal studere. De som velger yrkesfag får lærlinglønn fra de er 18, og fagbrev når de er 20. Da er de klar for jobb.
Sånn litt på siden. (Og samfunnet trenger fagarbeidere.)

Jeg prøver å overbevise litjtausa om at elektrikker er den ultimate fremtidsdrømmen, evt. kombinert med ingeniørutdanning. Men hun er skeptisk.

Det fins en del statistikk på at folk med funksjonshemminger sjelden holder ut lenge i arbeidslivet hvis de ikke har høyere utdanning. Fysisk arbeid tar på, og det er lettere å få tilrettelegging og unngå diskriminering når man kan papirmøllespråket og forholder seg til rimelig ordnede offentlige forhold. Derfor gjør jeg mitt beste for at jentene mine skal få en lengre utdanning. Men som sagt, gjerne med et fagbrev i bunn.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat