Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-17, 20:18   #90
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studenter med lommepenger fra far og mor

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det som overrasker meg i denne tråden er at så mange med relativt små barn (eller i alle fall langt fra studiealder) tar det for gitt(?) at barna skal studere. De som velger yrkesfag får lærlinglønn fra de er 18, og fagbrev når de er 20. Da er de klar for jobb.
Sånn litt på siden. (Og samfunnet trenger fagarbeidere.)

Er et poeng det. Snuppa mi vil være først ute hos oss, hun blir jo 12 i år, og sånn som jeg kjenner henne NÅ, så tror jeg hun vil studere på en eller annen høyskole istedet for fagbrev. Men Pjokken er en annen type, og jeg ser for meg at han vil kunne velge fagskole.

Men fagskole kan jo bety hybel det også da. Det ser vi iallef hos oss i brannvesen der vi tar inn feierlærling. Og nå vil jo brannkonstabelutdanningen bli en fagskole i Tjelsund (Nord), så da vil nok en del unge måtte flytte hjemmefra.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat