Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-22, 16:45   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste sokkene til fjelltur

Tusen takk for alle tips!

Jeg får teste ut litt og se hva jeg liker.

I dag kjøpte jeg fire par tynne sokker i ullblanding på Cubus. De ser deilige ut, men jeg tenker å bruke dem til hverdags, ikke på fjelltur. Et stort aber for meg er at jeg svetter i skoene når jeg bruker ullsokker, og det gjør jeg ikke med bomull/bambus. Men hjemme, i åpne tøfler, kan ull være deilig når jeg fryser.

Jeg har som sagt mange par fra Kari Traa, jeg husker ikke navnet, men jeg synes de er for tykke. Og altfor tykke til fjelltur. (Det er de som har en rose på seg, de kommer i flere farger.)


Til løping foretrekker jeg bomull. Bruker mest Kari Traa, tror modellen heter Tåfis. Ankelsokker.

Til fjelltur må jeg teste ut litt. Sokkene kan ikke være tykke, men samtidig må de være slitesterke.

Jeg sliter alltid litt med å rengjøre ullsokker. Ullsokker som har vært på fjelltur stinker, særlig etter at mannen oppbevarte fjellskoene i uteboden og fikk mugg i dem. Jeg synes ikke ullsokker blir rene på ullprogram, og bakterier dør jo ikke heller. Har vasket mange på både 60 og 90, og begge deler har gått bra (særlig med sånne Trysilsokker), men jeg tør ikke gjøre det med de dyreste sokkene.

Hvordan vasker dere stinkende ullsokker? (Eddik er også prøvd.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat