Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-16, 09:01   #161
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Neida, det er da fullstendig universelt. Humor er det siste man mestrer på et nytt språk.

Det tror jeg deg på. Men det betyr vel ikke nødvendigvis at all humor er like vanskelig eller lett å forstå, selv om man er avhengig av å skjønne de språklige nyansene for å mestre humoren og kunne være morsom selv? Jeg opplever underfundig britisk humor som umiddelbart mye mindre "tilgjengelig" enn amerikansk humor, selv om jeg snakker flytende engelsk og absolutt skjønner begge humorsjangrene (og foretrekker den britiske).

Ikke at amerikansk humor ikke har sine finesser. Jeg flirte litt da jeg leste denne, hvor den norske journalisten blant annet skriver at New Yorkere ikke eier selvironi, siden jeg tenkte at det heller handlet om at hun hadde misforstått hvem som hadde, kulturelt sett, "lov til" å spøke med hva.


Sist redigert av Gaia : 16-01-16 kl 11:49.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat