Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-07, 16:25   #203
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Til pent har vi et servise fra Heinrich Winterling (Marktleuthen), men jeg vet ikke akkurat hva det heter. Det er i hvitt med kremfarget kant og har en blålig kant helt ytterst og noe sånt. Helt fint, men jeg ville nok valgt et annet om jeg skulle velge en gang til.

Til hverdags har vi et helt svart fra Åhlens som heter Viggo. Er kjempefornøyd med det, men dessverre lages ikke pastaskålene lenger. Vi har bare to igjen, de andre er knust.

Kaffeserviset er fra Figgjo, jeg aner ikke hva det heter.

Dessuten har jeg åtte pastatallerkener/ vide skåler som vi bruker veldig mye, til allslags mat (pasta, supper, salat og alle typer sausete mat, noe vi har mye av). Det er fra Porsgrund, men jeg vet ikke hva det heter. Det er helt hvitt og blankt, og glasuren holder seg kjempefin år etter år. Men det er jo bare disse skålene vi har.

Jeg har også arvet et gammelt rødt servise av moren min. Det står ikke noe på det, men det er en type stengods.

Jeg har også Höganes i blått og i brunt, men det har jeg aldri likt. Bomkjøp. Designet er greit nok, men det er veldig upraktisk.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat