Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-16, 10:02   #44
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi så sure og negative og smålige?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og for de aller fleste koster dette også veldig lite. Du bare velger å gi det motsatte mye oppmerksomhet. Hvorfor?

Jo mer jeg tenker over det, jo mer lugger denne kommentaren, kjenner jeg, Niobe.

Er du motstander av å engasjere seg i det en tenker påvirker samfunnet og folks hverdag negativt? Eller er det bare akkurat dette du synes det er dumt å gi mye oppmerksomhet?Jeg synes det er et samfunnsproblem med det fiendebildet som lages av innvandrere generelt og muslimer spesielt. Jeg tror ikke det er så enkelt som du svarer, at det for de fleste "koster lite" å ikke lage et fiendebilde av andre. Det er ikke bare kommentarfeltgærninger som tror vi kommer til å gå under som nasjon om vi bidrar til å hjelpe verdens flykninger.

I denne artikkelen fra Nordlys, siteres PDT-sjef Benedikte Bjørnland under fremlegging av trusselvurdering for 2016:

Det er en utstrakt konspirasjonstankegang om at vi er i ferd med å bli overtatt av muslimske innvandrere.

Statistisk sentralbyrå (SSB) er jo av en helt annen oppfatning, og mener vi ikke en gang kommer i nærheten av Storhaugs og andres «beregninger» om en norsk minoritet i Norge i løpet av få tiår.

Når noe omtales som en "utstrakt konspirasjonsteori", så handler det jo ikke bare om et 7-8 gjengangere i kommentarfelt. Hva gjør slikt tankegods med oss som gruppe? Hvordan vi møter flyktninger/innvandrere/folk med muslimsk bakgrunn? Hva gjør det med menneskesyn, inkludering, medmenneskelighet?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat