Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-12, 21:35   #36
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En trygdesnylters bekjennelser

Men det er her jeg lurer da, og jeg lurer helt sånn fordi jeg ikke helt forstår det - og er blånn på temaet, ikke for å være ekkel eller noe:
Om man nå skal få seg en høyere utdannelse som omskolering/tiltak fra NAV så tenker jeg liksom at det blir istedet for den høyere utdannelsen man selv har besørget seg fra før. Og som man da altså er for syk/ufør/whatever til å ha lengre. Og det er der jeg ikke helt klarer å se hva slags høyere utdannelse som er så utrolig snever at man må ta en helt ny utdannelse lønnsmessig bekostet av NAV for å kunne jobbe? (med enkelte unntak da, jeg skjønner jo det)
Vil ikke flertallet kunne finne, eller hjelpes til å finne, en jobb som i det minste er i samme gata så man kan bruke den kunnskapen, erfaringen, og (evt) interessen man allerde har?

Og hvis det er snakk om at NAV skal bekoste (lønn under) en høyere utdannelse der man ikke hadde en fra før skjønner jeg liksom ikke helt at det er rettferdig overfor, vel, egentlig hvem som helst ellers som ønsker seg en høyere utdannelse?

Eller datt jeg av i en sving her?
Edit : der skrev Enhjørning noe i mellomtiden som forklarte det litt for meg.


Sist redigert av m^2 : 02-04-12 kl 21:46.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat