Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-14, 14:19   #60
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

I år skal vi ikke på ferie i det hele tatt. I stedet får vi et barn til, så vi sparer jo ikke akkurat penger...

Etter at vi fikk barn for fire år siden, har sommerferien stort sett gått til hyttetur og familiebesøk. Da har vi brukt 2-3000 på flybilletter og 8-9000 på leiebil, men bodd gratis og spist gratis, siden mine foreldre har dekket mat. De fem-sju dagene har stort sett gått til å kjøre mellom hytte og sjukehjem og besøke gamle slektninger, så det har ikke alltid opplevdes som ferie, kanskje, sjøl om jeg har vært glad for at vi dro. I fjor mista vi bestefaren min, så framtidige turer blir kun for egen del.

Vi har ikke vært på andre ferier med ungene, men i fjor og året før var vi borte ei langhelg eller to, bare mannen og jeg. Det kan nok fort gå 8-10000 for fly, hotell og mat på en sånn tur, så feriebudsjettet i fjor lå vel på litt under 20000. Det synes vi er ganske mye, for 5-7 dagers ferie totalt. Vi liker godt å reise og ser for oss mer av det etter hvert, men jeg har ingen problemer med å skjønne at folk bruker mindre penger på ferie enn det vi gjør. Neste år har vi barn på 5, 3,5 og 1, da kan det nok hende vi leier ei hytte et sted. Når ungene blir store nok for byferier og buss-UK-rundt må nok feriebudsjettet oppjusteres en hel del. Ellers trives vi faktisk veldig godt med oppussingsferie hjemme og en og annen dagstur til et museum.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat