Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-12, 11:22   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du være med på en religionslekse?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes også mange av bibelhistoriene er skremmende og uforståelige, når de ikke sees i en større kontekst. Nå er ikke jeg bibelkyndig nok til dette, og det jeg skriver må jo leses med min kristne tro i mente, men likevel:

Isak var et veldig etterlengtet barn, og Abrahams eneste, høyt elskede sønn. Gud ba Abraham bære frem Isak som et offer, men stoppet Abraham fra å ta livet av sønnen. Og dette på en tid der menneskeofring faktisk skjedde. Gud gjorde det klart at han ikke ønsket slike offer, samtidig som det er nettopp det han ender med å gjøre selv. Jeg forstår historien om Abraham og Isak som en måte for Gud å vise hvor mye det ville koste ham å ofre sin egen sønn, Jesus. Vi har gjerne lett for å tenke på dette offeret som lettere for Gud, fordi Jesus var både sann Gud og sant menneske, og Gud kunne vite utfallet. Men jeg tror ingen foreldre lett hadde gjort det samme likevel.

At menneskeofringer var vanlig syns eg egentlig bare viser i enda større grad alt som er galt med religion.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat