Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-12, 22:43   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du være med på en religionslekse?

Å, det er nesten en umulighet å velge bare én tekst. Men jeg er glad i Johannesevangeliet, og særlig kapittel 17. Jesus ber for sine, i Getsemane, før han blir arrestert. Den er så full av omsorg. Men om jeg skal velge noe kort og konsist, så er jeg også veldig glad i Johannes 14,27.

[b]1. Hva er favoritteksten (eller historien) din i Bibelen?

Sitat:

Fred etterlater jeg dere. Min fred gir jeg dere, ikke den fred som verden gir. La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet.

2. Hvorfor liker du den best?
Jesus taler til disiplene. Han vet han snart skal forlate dem, og at det ikke er enkel tilværelse han etterlater dem til. Det sier mye om livet her på jord, og også om hva vi kan forvente av det. Angst og motløshet er det en hel del av, men freden finnes.

3. Nevn en situasjon der den har vært viktig for deg.
Det er vel ikke mange situasjoner der den ikke har vært viktig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat