Tråd: Vanskelig
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-11, 22:15   #176
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå blir alle trådene til Nip litt henne mot røkla der hun blir mer eller mindre anklaget for å være sukkerhysterisk, og det er ikke så rart med tanke på hvordan hun åpner dem. Men jeg synes hun peker på noe viktig. For det er en hel del situasjoner med sukkerpress mot unger, og jeg synes jo at det er helt bak mål at hver gang det skal være "kosekveld" på skolen av et eller annet slag består cafeen av formkaker, boller, til nød pølser i brød og is. Selv om det er en vanlig tirsdag. Og det er ikke bare der. Kioskene på idrettsarrangementer uavhengig av sport har som regel pølse i brød og/eller toast som sunneste alternativ. Også der er det sjokolade som dominerer. Det er lett for at det blir mye mas og at det blir mye totalt hvis man ikke er veldig bevisst. Problemet er ikke at det finnes ett og annet unntak, men at det kan være fryktelig mange unntak.

En ting jeg kom på som er synd på skolen er at de har 2 ganger hatt en dag med spennende mat fra andre land der barna kan ha med penger på skolen å gå på "cafe" - tror det er 4. klasse som har dett og hele skolen kommer. Og maten de får er noe spennende retter (ikke av de sunneste men ihvertfall spennede), men så har de hatt pizza, saft, kaker osv og de fleste barna kjøper jo bare det - trygt og godt.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat