Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-07, 20:34   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.841
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Global oppvarming kan føre til en ny istid

Jeg håper ikke det er de samme folka som har laga disse modellene som dem som laget modellene som beregnet ørkenspredning på 70- og 80-tallet. Det var en krisemaksimering av en annen verden og tok man tallene de hadde lagt inn og regnet seg bakover kunne man lett bevise at Sahara bestod kun av regnskog på 1960-tallet. Skikkelig seriøst med andre ord. For øvrig hører man ikke et ord om ørkenspredning lenger. Kanskje fordi det aldri ble noe særlig av det.

Jeg lurer på om vi om femti år sitter og ler av alle disse klimarapportene? Og sier "tenk at vi ikke visste at det og sånn og slik den gang da. Så mye bekymring vi kunne vært spart for.".

Jeg synes det er alt for få kritiske røster i dette her og da mener jeg seriøse kritiske røster, ikke bare oljeselskaper og andre som bare vil mele sin egen kake. Seriøse forskere som stille kritiske spørsmål, så starter studier med andre vinklinger enn dem alle andre har. Bare for å få et mer nyansert syn. Nå ser det ut som om alle går i takt. Nå sitter jeg med en følelse av å bivåne et religiøst vekkelsesmøte der man prøver å overgå hverandre i å beskrive helvete med stadig sterkere ordelag og da blir jeg skeptisk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat