Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-22, 12:11   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.276
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pizzasaus oppskrift søkes

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Mengder?

Hvor langt er et tau

Basismengde:
1 løk
2 små eller 1 stor selleristang
2 gulerøtter
2 hvitløksfedd
1 chilipepper
1 SS oregano
1 boks med tomatpure
Fyll opp tomatpureen med vann som du tilsetter
2 ss ajvar
Kan vurdere å sette til 1 boks med mutti cherrytomater også.
0,5 dl rødvin
1 ss honning
1 ts balsamico

Finhakk løk, selleristang og 2 gulerøtter. Fres til de blir gylne. Tilsett hvitløk og chili 1 min før du tilsetter tomatpuré. Når du har brunet tomatpureen 1-2 minutter tilsett litt vann og et par ss ajvar, litt rødvin og litt honning. Og en dæsj med balsamico.
Småkok lenge for å få rette konsistens. Lager gjerne sausen først før jeg setter deig på heving, og lar den modne på lav varme mens deigen hever. Muligens må man tilsette mer vann underveis. Hvis jeg ikke har rødvin bruker jeg bare mere balsamico istedenfor.

Gang opp etter antall pizzaer du skal lage. Dette holder til 4 porsjonspizzaer.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat