Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-19, 09:05   #80
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.360
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Jeg syns kronikken er sutrete.

Barn er foreldrenes ansvar. Så er det kjempefint hvis og når det er mulig å få avlastning, men det er da ikke noe som kan tas som en selvfølge. At besteforeldre ikke bryr seg er en annen sak, og jeg skjønner godt at dette er sårt. Avlastning og å bry seg er imidlertid 2helt forskjellige ting.

For meg blir det absurd å klage over å være utslitt etter å ha vært med ungene i ferien. Det er jo sånn feriene er når man har små barn. Ungene er jo små. Man kan ikke ha en skokk med unger og forvente å feriere som før man fikk barn. Sånn er det jo bare i den fasen. Ungene vokser, plutselig har man bedre tid igjen.

Vår familie fungerer på mange måter som Mavericks sin. Vi hjelper hverandre når nødvendig og behov. Og vi har glede av å være med hverandre. Å gå på teater etc går ikke under kategorien nødvendig. Det betyr ikke at ingen får hjelp til barnevakt for å gå i teater, men at det ikke er noen selvfølge og ikke noe besteforeldre skal føle noe uuttalt skyld for ikke å kunne bidra med når det av en eller annen grunn ikke passer.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat