Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 12:58   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om tidlig ultralyd og dette med sykdommer man kan finne der

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg synes det var fryktelig utidig med fokuset på å måle nakkefolden da jeg var på ul i uke 12 med Knøttliten. Jeg ville bare vite at det var liv, etter en haug med aborter, og følte det hele ubehagelig. Ikke minst fordi de ikke egentlig skal gjøre slikt.



Jeg har hatt slik UL, jeg ble spurt om jeg ville at han skulle sjekke over litt. Det skulle da sørenmeg bare mangle også.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er også fascinert av UL og det som kan finnes, men jeg kjenner at jeg er redd for utviklingen, ikke for det man kan finne, men for at det påvirker oss som samfunn til å ikke ville ha mennesker med funksjonshemminger.

Jeg kan være ærlig på at jeg ikke ser det som så nødvendig å føde barn med alvorlige funksjonshemminger at jeg forstår hvorfor et foster med slike problemer skal ha mer vern enn et hvilket som helst annet foster.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ingen nedvurdering. Jeg sier at det vil være fritt fram og mye enklere om man har slike (i manges øyne tåpelige) grunner til å ta abort. Det betyr ikke at jeg tror at folk flest går rundt og tenker sånn.

For dem som mener at et foster ikke har verdi før uke 18 og at det er en del av morens kropp så vil vel årsaker til abort være irrelevant eller?

Skaden av en abort vil ihvertfall være en helt annen når den skjer etter uke 18 enn helt tidlig. Det er som det er beskrevet oppi her en fødsel.

  Svar med sitat