Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-18, 11:36   #45
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jo, honning er sunnere enn sukker. Like mange kalorier (som ser ut som om er det ernæringsfysiologer ofte henger seg opp i), og det er "raske karber" men det er også dokumentert antiseptisk, for eksempel.

Men hvorfor i alle dager er det sunnere å spise ting som antiseptisk? Jeg skjønner at honning kan brukes til sårbehandling på grunn av disse egenskapene, men mat? Og denne egenskapen som jeg etter litt googling fant ut skyldes lite væske, vil jo forsvinne når du bruker den i mat? (Digresjon: Det må være det samme som med olje, hvor man kan oppbevare chili og urter i en halv evighet?)

Jeg også tror at mat kan påvirke oss - for all del - det er jo det jeg lurer på i HI. Problemet med å nærme seg området basert på synsing, er jo dette med at folk er forskjellige. Faren min tålte ikke melk, jeg tåler det helt ok. Det er selvfølgelig lurt å "teste" seg seg på diverse måter - jeg har selv hatt et veldig alternativt kosthold til tider, fordi jeg opplevde at jeg responderte bra på det. Men jeg tenkte aldri at dette var allmenngyldige sannheter for hele menneskeheten ... Det er en forskjell.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 19-01-18 kl 11:48. Årsak: La til et spørsmålstegn
him er ikke aktiv   Svar med sitat