Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-22, 20:42   #163
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg opplever at giringen tar ENORMT med fokus i innviklet bykjøring. Når man skal styre seg gjennom en rundkjøring med masse trafikk i alle felt, så er det å skulle løse ut et digert dieseldrog og velge riktig gir og hva har du, et ganske stort, ekstra stresselement.

På landevei er det ikke noe vanskelig.

Seriøst? Jeg har aldri følt at giring tar noe fokus, men så lærte jeg å ta lappen med manuelt gir også og har nesten aldri prøvd noe annet. Jeg tok lappen på trafikkstasjonen på Lillestrøm og kjørte nesten bare på motorvei og i store rundkjøringer og i by. Men i 1994 fantes det jo bare manuelle gir nesten sikkert, så det var jo ikke noe alternativ å ta lappen på automat.
Vi var sure på de som bodde i nabokommunen for de kunne kjøre opp på Eidsvoll og det var jo bare landevei.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat