Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-20, 09:13   #57
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes det er rart om alt av skole skulle gått tilbake til normalen etter påske, ettersom eksamen ble avlyst. Jeg er ikke lærer og vet jo ikke, men tenkte det var et dramatisk tiltak om ungdommene har mistet "bare" tre ukers undervisning? Det er naturligvis ikke bare-bare, men det er jo et opplegg, jeg synes det hadde vært rart.
Fylkesmannen i Vestland foreslo å åpne for de yngste barna, noe jeg synes kunne vært fornuftig, kanskje, men i lys av regjeringens strategi lurer jeg på hvordan det skulle bli noe av også.

Eksamen handler ikke bare om at elevene har mistet relevant fagkunnskap, det handler like mye om at man plasserer mange ungdommer tett i store rom/saler for å gjennomføre eksamen og at man er avhengig av både mange eksamensvakter, sensorer og at det er stort arbeid å administrere dette - noe som er risikabelt hvis veldig mange skal bli syke av korona f.eks. Jeg er ikke noe fan av skriftlig eksamen så jeg er happy det ble avlyst. Det krever mye drift av skolene også, med datanettverk, stengte/åpne sider, elevene skal ha øvd seg mye på forhånd osv, alt dette blir riski business.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat