Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-19, 18:45   #53
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Jeg hadde en besteforelder i live som barn, og hun bodde i Nordland - jeg bodde i Sunnfjord. Selv om kontakten var sparsom er det verdifulle minner. Så jeg har vært takknemlig over at barna mine siden 2004 har hatt hele fire besteforeldre. De bor et stykke unna, begge parene, og jeg er igrunn glad for alt som barna får oppleve sammen med dem.

Så må jeg vel likevel innrømme at jeg i mange år syntes det var leit at svigerforeldrene mine ikke lot til å bry seg så veldig om barne våre - som er de eneste barnebarna de har. Jeg har ikke forventet hjelp, og jeg unner dem alle de andre tingene de finner på og bruker tiden sin til. Men synes det er trist at de synes tre dager sammen på et år er nok. Og har tenkt at det er egoistisk av dem å ikke kunne se forbi sine behov. Eller se verdien av å bli bedre kjent med så fine barn. Håpet det skulle ta seg opp når de ble kvitt meg , og de har kjøpt sommerhus sammen med eksmannen min. Men virker som de legger opp til å være der hver for seg.

Mine egne foreldre er veldig flotte. Noen ganger litt for klaustrofobiske etter min smak, heh, men der må jeg nok bare skylde på at det er jeg som er rar. De kjenner barna godt og prøver å møte oss så ofte de kan, selv om de (i motsetnibg til de andre) er i jobb fremdeles, og bor tre timersbiltur unna.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat