Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-19, 20:50   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Erfaring med å pusse opp bunadsølv?

Har noen erfaring med å levere inn bunadsølv til gullsmed/verksted, og få det pusset opp/endret farge?

Jeg har oksidert sølv til min festdrakt, og det har blitt behandlet feil, så det er i tillegg blitt veldig stygt etterhvert.
I tillegg ønsker jeg å bytte til hvitt sølv, med gulldetaljer, i stedenfor det oksiderte.
(Jeg har hele tiden ønsket meg hvitt sølv, med gulldetaljer, men fikk feil info når jeg kjøpte, om at jeg da måtte ha gullbelte. Da valgte jeg oksidert i steden. Men nå vet jeg at det finnes beltestøler i hvitt også.)

Jeg kom over denne linken http://www.hellesgullogsolv.no/nyheter/blogart16 når jeg søkte på nett etter brukt bunadsølv, og lurte på om jeg rett og slett skulle sjekke hvor om det var mulig å gjøre noe med sølvet jeg allerede har, fremfor å selge det, og kjøpe nytt/brukt.

Noen som har gjort det samme, og kan dele erfaringer?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat