Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-19, 09:33   #8
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Invaderende nabo - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Avvisning er lettare sagt enn gjort!
Dette er jo ein person som allerede har gitt uttrykk for at ho sliter psykisk og då er det ekstra vanskelig å avvise fordi ein er redd for at det skal føre til at ho går ekstra langt ned i kjelleren. Eg er heilt einig med Pappalille at det er det som er det riktige å gjere. Men personlig ville eg nok slitt skikkelig med å vere direkte i denne situasjonen fordi eg idiotisk nok hadde fått dårlig samvittighet for å vere "slem" mot eit menneske som ikkje har det bra. Så eg villa antageligvis valgt den feige løsninga og unngått ho så langt det lot seg gjere og dikta opp unnskyldningar om at det ikkje passa med besøk dersom ho ringte på....

Det er akkurat det. Som ved siste "besøk", da jeg hadde sagt fra om at min samboer hadde varm mat. Da synes jeg det var greit å bruke noen ekstra minutter. Det er så rart, da hun sa at hun var så redd for at jeg hørte at hun hadde sagt hvor hun var den dagen (på et hjelpetilbud for folk med psykisk sykdom), sa hun også at det var så dumt at hun gikk rundt og sa det til alle. Vel, så la vær å si det da. Men man blir vel litt irrasjonell ved psykisk sykdom.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat