Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-18, 11:34   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavendelsesongen i Provence – hjelp!

Jeg har familien min i Provence. Vi pleier å fly til Paris og så ta TGV til Marseille og lokaltog derfra. Det er en togstasjon på Charles de Gaulle flyplass så det er veldig enkelt. Du kan evt fly til Marseille eller Nice, men det er gjerne betydelig dyrere og inkluderer ofte flybytte uansett. Vi leier alltid bil så jeg kjenner ikke til lokaltogene så godt, men se på SNCF sine sider så finner du sikkert informasjon og kart. Det er så mange flotte små landsbyer her og der og helt fantastisk å kjøre rundt og oppdage disse små skattene, som Moustiers (regnes som en av Frankrikes vakreste landsbyer) eller romerske ruinbyer. Det krever litt mer å belage seg på tog og buss, men det går det også.

Hva vil dere se/oppleve? Det er jo alt fra større byer som Aix-en-Provence og Marseille til mindre byer f.eks. Avignon, Manosque, Nîmes (har flere svært godt bevarte romerske bygg) eller Apt (som har et digert marked hver lørdag).

Når det gjelder lavendelsesongen så er det ikke for tidlig å dra etter sankthans.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 19-02-18 kl 11:42.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat