Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-16, 19:39   #126
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Jeg er enig i at det er sunt å få folk ut i VIRKSOMHET. Det å gå og slenge uten mål og mening er ikke bra for hverken psykisk eller fysisk helse. Når det gjelder å få folk ut i LØNNET arbeid, så vet jeg ikke helt om jeg har tro på at nøkkelen BARE er skattkort og personnummer. Språk er HELT essensielt. Hva gjør vi med kvalifikasjoner? Forståelsen av det norske arbeidslivet? Kvinnelig overordnet - kan det være vanskelig? Likeverdige kvinnelige kollegaer?

NAV sliter jo dessuten med økt arbeidsledighet allerede, og den kommer ikke til å bli mindre fremover i følge prognosene. Vi kan jo ikke bare hoste opp en hel rekke jobber på 1-2-3. Vi må ha løsninger som er reelle, ikke luftslott og sånn det BURDE være.

Jeg vet ikke hvor mange av dere som har hatt utplasserte innvandrer i praksis på arbeidsplassen - men jeg har etter hvert hatt en del. Både kvinner og menn, både gamle og unge. Fellesnevneren for ALLE er at de må snakke godt norsk. Ikke bare litt, GODT. Uten språket i bunn, og en forståelse av hvorfor det er viktig å kunne norsk, så er hele greia dødfødt. Jeg har vært borte i begge ender av skalaen. Den ene enden tar nå Bachelor ved HiOA

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat