Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-17, 09:48   #142
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Altså - det er klart mange kjører av bekvemmelighetshensyn. Jeg innrømmer glatt at jeg gjør det, jeg kunne tatt tog til jobb. Men det tar mye lenger tid, det er upålitelig, og jeg har gratis parkering og som regel ikke veldig mye kø hvis jeg kjører.

Jeg er veldig for større satsing på kollektivtransport, og med forbehold om at jeg er litt yrkesskadet, utnyttelse av fjorden som transportarena. Elferger med fornuftige ruteplaner (og gode, rimelige parkeringsmuligheter ved anløpene) i indre Oslofjord har potensiale til å fjerne haugevis av trafikk på infartsårene til Oslo, men Ruter er jo 400% imot bruk av ferger. Park and ride burde også være en mulighet i mye større grad enn i dag.

Toget her jeg bor har i løpet av de siste årene gått fra å bruke 25 minutter til Oslo til å bruke nesten 50. Det er ganske stor forskjell for de som bruker det hver dag. Ved togstasjonen på jobben har et utbyggerfirma fått lov til å stenge snarveien (som brukes av alle som bor, går på skole og jobber i området) i årevis - med det resultatet at jeg bruker 20 minutter fra toget til kontoret i stedet for fem, hvis jeg tar tog. Lokalavisen er full av folk som har mistet bussforbindelsene sine fordi Ruter har fått det for seg at de skal endre ruteplanen. Kollektivsatsingen er rett og slett for dårlig.

Jeg syns de skal kunne sette opp bomprisene på dager med høy luftforurensing, og kompensere med gratis kollektivtransport, evt gratis parkering ved innfartsparkeringer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat