Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-10, 23:53   #51
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men dere som bruker argumentet om at hvis den får deg fra A til B så spiller det ingen rolle osv.

Tenke dere det samme når dere handler klær? Fargen på denne kjolen er likegyldig så lenge den holder meg varm. Skoene kan godt være stygge så lenge de får meg fra A til B??

Det er det samme, bare enda viktigere når man kjøper seg en ny bil da det gjerne er snakk om en stor slump penger som skal brukes. Da er det da selvsagt at man liker fargen. Både inni og utenpå

Jeg får litt sånn "råner gone familiemann" når jeg ser røde stasjonsvogner/people movers/ SUVs jeg

Med den utgiftsposten bilen er for mange, så blir for en del ikke så nøye hvordan bilen ser ut. En del tenker nok egentlig lite om folk i henhold til bilen de kjører, mens for andre kan det være noe de mener forteller litt om personen.

Jeg er svært opptatt av bil. Skulle jeg imidlertid måtte kjøpte en ekstra bil for f.eks. å bare å kjøre mellom hus og jernbanestasjon, hadde nok andre elementer enn fargen stått høyere på prioriteringslisten. Dette ville bare være snakk om en bil som skulle ta meg noen få kilometer om dagen, og det å holde nede kostnadene var det sentrale - da at bilen var i ok stand, sikkerhetsmessig ok og lavt forventet vedlikeholdsbudsjett hadde vært det sentrale.

For noen typer klær, til en viss type bruk, blir heller ikke utseendet så nøye. For å si det slik - det er en del klær jeg nok ikke drar på jobb i, men som funker helt greit her hjemme ;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat