Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-20, 22:23   #85
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blogginnlegget «Det har klikka for oss»

Hovedproblemet som beskrives i innlegget er jo egentlig uavhengig av hva klærne koster. Problemet er når noen blir utestengt eller sett ned på fordi de ikke har det de andre har. Det er det sammme om genserne er kjøpt til full pris her eller kjøpt av tanter eller besteforeldre på outlet i utlandet, for de som ikke har dem. Det er oppførselen og miljøet det er noe i veien med, ikke klærne eller prisen på dem, egentlig. Det plager ikke meg om andre har dyrere ferier enn oss. Folk får reise på så dyre ferier de bare vil, og jeg føler ikke noe press av den grunn. Men hvis flere på jobben, som alle reiste på eksotiske ferier (uavhengig av om de betalte alt selv, eller hadde slektninger med feriehus de fikk låne gratis), satt i lunsjen og snakket høylytt nedsettende om de som "bare" ferierer på vår måte, så ville det med en gang føles mer ubehagelig. Slike ting er avhengig av enkeltpersoner og miljø, og det kan slå til hvor som helst, både i rike områder og lavinntektsområder. Det kan like gjerne være snakk om småbarn som sier at noen ikke får være med og leke fordi de ikke har H&M-genser med Frost-motiv. Slike ting er det viktig å slå ned på, og det må jobbes med kontinuerlig. Det holder ikke å skylde på at andre kjøper dyre vesker og jakker til barna sine, og tro at problemet er løst hvis alle holder seg på et nøkternt nivå. Det blir alt for enkelt. De eksemplene hun nevner kjenner jeg overhodet ikke igjen, men det er ingen garanti for at ikke barn blir sett ned på eller utestengt av andre grunner.

Heldigvis har det vært lite av sånt her, og det jobbes enormt med inkludering og miljø på skolen til mine unger, noe som har gitt resultater (og som de også har vunnet priser for).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-01-20 kl 11:11.
My er ikke aktiv   Svar med sitat