Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-12, 11:54   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebakst - 2012!

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hvite kakemenn er godt da.


Ingredienser

100g meierismør, smeltet
3 dl sukker
2 dl melk
1 l hvetemel
1 ts hornsalt

Slik gjør du:
Rør sammen avkjølt smør, sukker, melk og halparten av hvetemelet blandet med hornsalt. Tilsett mer mel til deigen er passe tykk. Dekk deigen med plast og la den stå kaldt, gjerne natten over.

Kjevle deigen til en leiv, ca ½ cm tykk. Trykk ut figurer og stek figurene, de skal ikke bli gylne. La kakene avkjøles og tørke helt før de dekoreres med konditorfarge.

I stekeovnen ved 175 °C i ca 7 minutter.

Det er nesten "mine" kakemenner det. Verdens beste. Men når jeg var liten, så dekorerte vi dem med konditorfarge FØR vi stekte dem.

Jeg lager altså Kakemenner. Så baker jeg sirupsnipper, chocolate chip cookies, berlinerkranser, kransekakestenger (kjøp ferdig masse, rull og stek), risboller (må alltid lage minst 3 porsjoner av disse), sandnøtter, sugar cookies og i år blir det krumkaker også.

__________________
Tvillinggutter 2010

Sist redigert av Taien : 13-11-12 kl 11:56. Årsak: glemmer hele tiden noe...
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat