Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-19, 14:21   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taushetsplikt, spørsmål

Som pasient hadde jeg ment nettopp det, og ville neppe sagt det om jeg ikke ønsket at det skulle komme fram at jeg hadde vært din pasient.
Fra den andre siden ville jeg derimot sannsynligvis latt være å hilse videre, men jeg hadde da heller ikke svart "det skal jeg gjøre", jeg hadde nok bare smilteller noe sånt. Jeg tenker uansett at "hils videre" ikke er noe som innebærer noen stor forpliktelse.

Jeg hadde som student sommerjobb i Hjemmesykepleien i nabolaget hvor jeg og samboeren min bodde. Dermed kjente jeg mange av naboene utelukkende gjennom jobben min. Jeg unngikk bevisst å være den som sa "hei" først hvis vi traff hverandre på gata eller på butikken, men om de hilste på meg først hilste jeg tilbake for da regnet jeg med det var greit at vi viste at vi kjente hverandre. Samboeren min visste jo om jobben min og skjønte nok av seg selv hvor jeg kjente disse fra, men da var det i det minste de selv som hadde valgt å gi seg til kjenne.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat