Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-19, 13:15   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Taushetsplikt, spørsmål

Jeg ble litt overrasket her en dag.

Jeg tappet en blodgiver som kjenner min samboer. Jeg har truffet vedkommende i et par sammenhenger sammen med min samboer. Men treffer ikke vedkommende ellers. Vi pratet om løst og fast. Når h*n skal gå sier h*n, hils din samboer fra meg. Det skal jeg gjøre, svarer jeg.

Etterpå sier en kollega at en annen giver (som kjenner hennes far) alltid sier til henne, hils far din. Og hun svarer alltid, det kan jeg ikke, for jeg har taushetsplikt. Giveren blir litt "småirritert" hver gang og sier det er samme for han.

I hodet mitt: Sier blodgiver/pasient at jeg skal hilse, så gjør jeg det. Sier selvsagt ikke annet enn at jeg har møtt vedkommende på jobb. Gir jo ikke andre opplysninger.

Hva tenker du som ansatt med taushetsplikt? Hva mener/tenker du som pasient/giver når du sier "hils"?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat