Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-20, 17:03   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fryse pizzasnurrer?

Jeg lager slike snurrer veldig ofte. Har et barn som ikke spiser brød. Hvis du vil ha et par tips som gjør livet veldig enkelt, så er det følgende:

-Bruk ferdig pizzabunn, type XL, med fullkorn
-Kjøp et billig glass med pizzasaus. Holder til tre store pizzabunner. Frys restene i glasset hvis du ikke lager så mye i slengen.
-I stedet for pizzasaus er det godt og lettvint med creme fraiche. Gjerne kombinert med pesto. Dette liker til og med guttungen min som ikke liker verken hvit pizza eller pesto.
-Spekeskinke funker godt med creme fraiche og pesto. Ellers bruker jeg ferdig oppkuttet skinke eller kutter selv av skinke vi har liggende.
-Mais smaker godt med skinke, og paprika er både fargerikt og sunt
-Rull sammen og kutt i biter. Du får ca 12-13 snurrer av en ferdigkjøpt XL-deig. Å lage slike pizzasnurrer går rasende fort, og det er ikke engang nødvendig å vente på at ovnen blir varm. Jeg steker dem på 225 grader. Du ser på dem når de er ferdige.
-Jeg legger dem i «takstensformasjon» på stekebrettet når de avkjøles. Da kommer det luft innunder og det går fortere. Kan også avkjøle på rist, men det er litt stress å vaske risten etterpå.


Sist redigert av Hyacinth : 19-01-20 kl 17:14.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat