Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-09, 15:26   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvis jeg får en jobbrelatert mail som begynner med "Dear alfaCharlie", og avsluttes med bare "Thanks, [insert fornavn]", er det da meningen at jeg skal svare med "Dear Skippy" og i den duren der?

Jepp, da starter du mailen med "Dear fornavn" ... og "Thanks"/"Best Regards"/"Kind Regards" AlfaCharlie
Hvis det er jobbmail kan du hive på en signatur også, (AlfaCharlie, arbeidsplass, by, Norge, tlfnr)

Jeg skriver mer og mindre formelle jobbemails på engelsk daglig, og selv i temmelig formelle settinger kommer det "dear m^3" uten etternavn

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat