Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-20, 00:13   #35
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi skulle aldri betalt gebyret, men visste ikke at vi skulle legge inn klage på fortollingen først. De som jobber i post i butikk her visste det heller ikke så vi fikk ikke riktige råd. Enden på visa var at vi forsøkte å få disse pengene igjen, men posten kunne ikke hjelpe, for de viste bare til tollen, men tollen viste bare tilbake til posten. Vi ga til slutt opp. Det er enkelte ting som ikke fungerer helt optimalt i AS Norge altså.


Det kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg har opplevd 2-3 ganger at pakker har blitt fortollet ved en feil, og jeg har betalt mva og gebyr ved uthenting av pakken, og har alltid fått medhold når jeg har klaget. Jeg klager til Skatteetaten først for å få tilbake mva, for Posten vil ikke betale tilbake fortollingsgebyret hvis ikke Skatteetaten er enig i at pakken er fortollet feil, men deretter er det bare å fylle ut skjemaet til Posten og inkludere svaret fra Skatteetaten og så er det gjort.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat