Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-15, 22:32   #43
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

"Koreapanel" finnes vel i litt forskjellige "implementasjoner". I praksis er vel dette snakk om laminerte plater. Det kunne videre være helt tynne plater man la utenpå eksisterende veggplater e.l., eller det kunne være litt tykkere sponplater som kunne benyttes direkte som "hovedveggplater".

I vårt hus har jeg funnet begge deler. Trodde det på stuen var tynne plater slik som på det ene soverommet jeg pusset opp og fjernet det, men da jeg skrudde ned en stikkontakt så jeg at det var laminering på tykkere sponplate.

Kraftvask e.l. + heftgrunn + vanlig veggmaling kan være en løsning. Hvis platene ikke gir noe etter kan man jo også spakle over - da enten bare ha spakkel i form av helspaklet vegg som man maler eller at man legger tapet e.l. over. I mitt tilfelle viste det seg at platene var litt ujevne, noe som gir litt skygge fra lampene som står på samme vegg (men som ikke er merkbart ellers).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat