Tråd: Vognmafiaen
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-07, 16:08   #228
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Poenget for meg er at jeg overhodet ikke kan sette meg inn i hva man tenker når man har en vogn som fungerer fint, men velger å kjøpe en annen (og svindyr) vogn fordi det har kommet en ny farge på markedet.
Jeg kan overhodet ikke forstå at det skal spille noen rolle i det hele tatt.

Det er vel det samme man tenker som når man kjøper bil. Den er nyere, mer fancy, og har fått forbedringer i forhold til eldre modeller. Det er ikke å komme fra at moderne vogner som f.eks. Bugaboo har egenskaper som tunge, eldre vogner av andre merker ikke har. Det vet man dersom man har prøvd. Selvfølgelig har det litt med design/farger å gjøre også.

Det gjelder for babyutstyr som med alt annet vi kjøper som vi egentlig ikke trenger. Vi bytter gladelig ut en kaffetrakter som suser og brygger og går bra, for en fancy kaffemaskein fra Kitchenaide for eksempel. Vi trenger ikke kaffemaskin fra Kitchenaid, men den lager god kaffe og i knallrød farge er den absolutt noe jeg kunne tenke meg å ha kontra en Phillips kaffebrygger med papirfilter.

Jeg tror ikke mødre som er manisk (unnskyld) opptatt av babyutstyr er mer miljøsvin eller mer grådige enn andre. Det er bare prioriteringene som er litt annerledes.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat