Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-11, 12:26   #112
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Å! Dere bare overser meg!

Jeg lurer fortsatt på hvor lenge smør man lage selv tåler å stå i kjøleskapet? :ser om man kan trasse seg til svar:

Kommer ann på tempratur og saltinnhold. (og hvor flink du har vært med hygienen under tilbredningen )
Det harskner og det kjenner du på smak/lukt uten at det er farlig.
2-4 uker hdde jeg ikke vært redd for.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men seriøst- kommer smørmangelen av denne dustedietten folk driver på med?

En dårlig sommer med mye nedbør og flom gir lite og dårlig fôr til kua, som igjen gjør at kua melker mindre. Og lite fôr gjør at bøndene slakter flere dyr enn normalt og bufferen til å ta unna slike motegreier som lavkarbo er ikke tilstede i år. Ved et normalår ville nok TINE greid å kompensere men melketingangen ligger 2 millioner liter under normalt i år. På grunn av været.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat