Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-15, 11:56   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Matglad liten sak - hvor mye pr dag?

Det har helt siden jeg fikk Knøttet vært klart at jeg heller ikke denne gangen kvalifiserer som melkeku. Men vi har nå holdt fortet sammen, med (svært!) hyppige og langvarige amminger. Uansett, nå er hun passert fire måneder, og vi begynte med smaksporsjoner på grøt på firemånedersdagen. Ekstra melkeflaske på kvelden noen dager før det.

Nå er vi opp i to romslige smaksporsjoner pr dag (formiddag + ettermiddag) samt en flaske MME om kvelden. I tillegg får hun selvsagt så mye pupp hun måtte ønske. Hun får pupp 1 til 2 ganger pr natt.

Hun elsker grøten, og jeg synes at disse dagene etter at hun begynte med grøt, har våketiden på dagtid vært mye bedre for henne. Hun er mere opplagt, våken og nysgjerrig på en bra måte - før var det veldig mye våken fordi hun måtte få pupp heller enn fordi hun syntes det var fint å være våken. Jeg ser også at utviklingen har skutt fart de siste dagene. Så hun trengte nok noe mer enn bare MM.

Uansett, jeg fortsetter ammingen så lenge det er noe der, men hva med resten - bør jeg føye til ett "middagsmåltid" i stedet for eller i tillegg til ett av grøtmåltidene? Bør jeg gi litt vann som drikke når hun får grøt (nå får hun pupp før og etter grøten)?

Vesla tålte ikke melkeprotein og hadde en litt underlig måltidsprogresjon grunnet det, mens Junior nektet all form for fast føde omtrent fram til han var omlag 8 mnd, og selv da var det bare grøt som var akseptabelt, så å ha en liten matglad tass som virkelig ser ut til å nyte det å få noe nytt i munnen er en uvant opplevelse.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat