Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-14, 08:53   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melmøll fra helvete

Hvordan gikk den kampen, Acsa?

Jeg har bekjempet helvete i helgen. Det har flaksa noen møll rundt litt sånn sporadisk uten at vi har tenkt så mye over det, det har vært mildt i hele høst og vinter inntil nylig og vi har tenkt at det bare er en tilfeldig bug eller tre. Men neida, i helgen fant jeg ut at jeg skulle rydde litt i skapene, og da kom jeg over både ett og tre bol gitt - i kakaoen, melet og en del økologiske korn/melprodukter. Fytti h****!!! Møllen i seg selv er jo ikke så guffen, men det var værre å finne levende larver og hei hå. Så jeg har ryddet, kastet, vasket, støvsugd, kastet, vasket, støvsugd og kastet. Leste at man ikke nødvendigvis trengte å kaste alt, bare kunne fryse det ned, men pokker ta om jeg tar vare på noe som det har kravla larver rundt i altså. Oh no! Så det er ikke stort mer enn noen kjeks, hermetikk og sukker igjen i matskapet her nå. Fysj!!

Fikk vasket alt av matbokser, flasker mm. som også har vært oppbevart i samme skap, og med det fant jeg jo flere av plassene hvor larvene har puppet/holdt på å puppe seg, så jeg håper jeg har knertet det meste. Dette var på lørdag, søndag morgen fikk jeg tatt seks møll til mens de prøvde å hekke, de satt i/rundt skapet. Så har det vært stille, til tross for stadig inspeksjon. I morges fikk jeg knerta en siste flyvende liten dritt, og håper med det at det verste er over. Men vi kan risikere å treffe på et par klekka møll til ja, uten at det betyr at det er full fest igjen? Jeg har vasket og støvsugd i flere øvrige skap uten å finne tegn til noe, så det ser ut som at det bare er det ene høyskapet med tørrvarer ol. som har vært utsatt, heldigvis. Akkurat nå er det jo ikke noe å angripe heller da, men ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat